Ayres Duyu Bütünleme® Süpervizyon Programı admin Şubat 6, 2020

Ayres Duyu Bütünleme® Süpervizyon Programı
(İki Günlük Klinik Uygulama Odaklı Eğitim)

ProgramınAmacı

Bu süpervizyon programı, Ayres Duyu Bütünleme® yaklaşımına dayalı değerlendirme ve müdahale becerilerini geliştirmeye yönelik olarak planlanmıştır. Program, Veriye Dayalı Karar Verme (VDKV) modeli doğrultusunda vaka temelli klinik uygulamaları kapsar ve katılımcılara teorik bilgi, klinik akıl yürütme ve uygulama pratiğini bir bütün olarak sunar.

Katılımcılar

Fizyoterapistler, ergoterapistler ve dil-konuşma terapistleri katılabilir. Programa katılım için daha önce Ayres Duyu Bütünleme® eğitimi almış olmak zorunlu değildir.

1. Gün: Ayres Duyu Bütünleme’de Değerlendirme ve Klinik Akıl Yürütme

Programın ilk gününde, katılımcılara Ayres Duyu Bütünleme® yaklaşımı temelinde değerlendirmenin nasıl planlanacağı, uygulamada hangi araçların kullanılacağı ve klinik akıl yürütmenin nasıl yapılandırılacağı aktarılır.

Teorik Giriş:

  • Veriye Dayalı Karar Verme (VDKV) Sistemi (9 basamak): Çocuğun güçlü yönlerinin ve katılım zorluklarının belirlenmesi, değerlendirme, hipotez geliştirme, hedef belirleme, sonuçların ölçülmesi, tedavi planı oluşturma, müdahalenin yürütülmesi, sonuçların ölçülmesi ve gelişimin izlenmesi.
  • Ayres Duyu Bütünleme Fonksiyon ve Disfonksiyon Modellerinin Gözden Geçirilmesi: Reaktivite ve regülasyon, duyusal algı, postüral-oküler kontrol, vücut şeması, bilateral entegrasyon ve sıralama, somatopraksi.

Uygulamalı Kısım:

  • İki farklı çocuk ile canlı değerlendirme uygulaması yapılacaktır.
  • Değerlendirme bulguları grup olarak analiz edilecek.
  • VDKV modeline uygun şekilde önce hipotez oluşturulacak, ardından terapötik hedefler geliştirilecektir.

2. Gün: Müdahale Planlama ve Uygulama

İkinci gün, birinci gün belirlenen hipotez ve hedefler doğrultusunda müdahale süreci yapılandırılır.

Teorik Giriş:

  • Ayres Sensory Integration Fidelity Measure ilkeleri doğrultusunda müdahale planlamanın esasları: Aktif katılım, anlamlı ve motivasyonel aktiviteler, “tam kararında zorluk” ilkesi, terapi ortamında güvenli ve düzenli yapı, terapist-çocuk iş birliği ve ilişki.
  • Müdahale Planlamada Gelişimsel Sıralama: Homeostaz, uyanıklık seviyesi (arousal), reaktivite, duyusal algı, motor beceri gelişimi, praksis ve organizasyon.
  • Farklı disfonksiyon türlerine yönelik genel stratejilerin tartışılması.

Uygulamalı Kısım:

  • Planlanan müdahale aktiviteleri grup olarak tartışılacak ve uygulanacaktır.
  • Katılımcılar müdahaleleri çocuklar üzerinde deneyimleyecek, ardından grup içinde vaka temelli geri bildirimler ve süpervizör yorumlarıyla süreç değerlendirilecektir.

Program Kazanımları

Bu programa katılan uzmanlar:

  • Ayres Duyu Bütünleme® teorisini vaka temelli değerlendirme ve müdahale sürecine entegre edebilecek,
  • VDKV modeline uygun olarak hipotez ve hedef geliştirme süreçlerini uygulayabilecek,
  • Her bir fonksiyonu değerlendirmeye yönelik uygun yaklaşımı seçebilecek,
  • Ayres Duyu Bütünleme® müdahalesine özgü temel ilkeleri ve stratejileri vaka üzerinden uygulayabilecek,
  • Değerlendirme bulgularına dayalı bireyselleştirilmiş müdahale planları hazırlayabilecektir.