DIR FLOORTIME admin Mart 18, 2023

DIR-OT Perspektifi Programı
Rosemary White ile

Rosemary White ile DIR-OT Perspektifi Programı sense ON daima sizinle sizden biri

DIR-Floortime modelini alanında duayen bir klinik ergoterapist olan Rosemary White ile birlikte farklı bir bakış açısıyla sunan bu program, katılımcılara özellikle sosyal etkileşim temelli zorlukları olan bireylerle başarılı sonuçlar elde edebilmek adına DIR modeli temelli teorik ve pratik birçok kaynak sağlayacaktır. Program toplam her biri 2 gün süren 3 modülden  oluşmaktadır.

MODÜL
GÜN
DIR-OT Modeline Giriş - Teorik Altyapı ve Değerlendirme

1.Modül
1.Modül Sonunda Katılımcılar:
Katılımcılar çocuk ve ailesi ile çalışırken ilişkiyi ön plana çıkarmanın önemini kavrayacaklardır. Ergoterapist Rosemary White bakış açısı ile DIR tanımını öğreneceklerdir.
Nörobiyolojide otizm, duyu bütünleme problemleri ve gelişimsel gerilikler ile ilgili son araştırmalar hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Sosyal duygusal gelişim süreçlerini öğreneceklerdir.
Çocuğun ve ebeveynin / bakımverenin (öğretmen / yardımcı / terapist) bireysel farklılıklarının (duyusal işleme, düzenleme) iletişim (sözel ve sözel olmayan), postüral kontrol ve praksinin ilişkiyi nasıl etkilediğini daha net kavrayacaklardır.
Çocuğun niyetlerini jest, duygu ve dil yoluyla göstermesi ve çocukları okuyup etkili bir şekilde cevap verilmesi için etkileşimin desteklenmesinin önemini kavrayacaklardır.
Uzmanlar çocuk ve birincil bakım vereninin (ebeveyn, öğretmen, yardımcı) ilişkisini geliştiren koçluk rolüne geçirebilmenin yollarını öğreneceklerdir.
Kardeşlerinin ve akranlarının oyunlarında birbirleriyle etkileşimlerinin nasıl desteklenmesi gerektiğini kavrayacaklardır.
FEAS ile müdahale seanslarının değerlendirilmesi
DIR-OT Modeline Göre Yorumlama ve Müdahale
2.Modül
2.Modül Sonunda Katılımcılar
Çeşitli Sunumlarla Nörolojik Çeşitliliğe Sahip Bireylerde DIR Ergoterapi Müdahale Seansları

Bireysel seanslar, bakım verenlerle seanslar, grup tadavi seansları, Yaz Kampları • Bebek ve erken çocuklukta müdahale • Okul öncesi çocuklara müdahale • Okul çağındaki çocuklara müdahale • Ergenlerde müdahale • Çeşitli uzun vadeli vaka çalışmaları

DIR-OT Modeline Göre Müdahale ve Süpervizyon
3.Modül
3.Modül Sonunda Katılımcılar

       5 Dakikalık Videonun DIR Analizi

       Rosemary’nin vakaları üzerine düşünceler

o    Videonun anbean incelenmesi. 

o    Videodaki çocuğun Bireysel Profilinin değerlendirmesi

o    Videodaki çocuğun Sosyal Duygusal Gelişimsel Süreçlerinin değerlendirmesi

o    Terapistin çocukla olan DIR çalışmasında uyguladığı etkileşim stillerinin analizi

o    Çocuğun devam eden gelişimini desteklemek için sırada neler olduğu üzerine düşünceler


Online seans öncesi katılımcıların göndereceği vakalar üzerine düşünceler

o    Videonun anbean incelenmesi. 

o    Videodaki çocuğun bireysel profilinin değerlendirmesi

o    Videodaki çocuğun sosyal duygusal gelişimsel süreçlerinin değerlendirmesi

o    Terapistin çocukla olan DIR çalışmasında uyguladığı etkileşim stillerinin analizi

o    Çocuğun devam eden gelişimini desteklemek için sırada neler olduğu üzerine düşünceler

ROSEMARY

Rosemary White, 0TR
1972'den beri ergoterapistlik yapmakta olan Rosemary White, Amerika Birleşik Devletleri'nde ve Kanada'da, Avrupa'da, Güney Afrika'da, Uganda'da ve Avustralya'da uluslararası alanda verdiği her eğitimde klinik anlamda katılımcılara oldukça zengin deneyimlerini sunmuştur. Rosemary bir klinisyenin ihtiyacı olan örnek klinisyendir! Nörogelişimsel terapi eğitimini Londra'da Bobath'lardan, Duyu Bütünleme eğitimini Los Angeles'de Dr. A. Jean Ayres'ten ve DIR/Floortime S modeli eğitimini Stanley Greenspan ile Serena Wieder'dan almıştır. Şu anda Washington-Seattle'da pediatrik fizyoterapi ve ergoterapi hizmeti sunan bir kliniği bulunmaktadır. Rosemary 2002'den bu yana ICDL'in (Interdisciplinary Council on Developmental and Learning Disabilities) kıdemli eğitmeni olarak görev yapmaktadır ve ICDL'in "Bebek ve Erken Çocuklukta Ruh Sağlığı ve Gelişimsel Bozukluklar" doktora programında da eğitmen olarak bulunmaktadır. Ayrıca Washington Üniversitesinde Bebek Ruh Sağlığı programında da klinik eğitmen olarak bulunmaktadır. Profectum vakfının eğitmenleri arasındadır ve DIR-FCD ergoterapi bölümünün koordinatörüdür.